زمان قبل از خواب

کت و شلوار

کت شلوار

کت وشلوار

---------------- ----------------
کت و شلوار و پیراهن
کت و شلوار و پیراهن مارک مارکدار مدل سال
نگارش در تاريخ سه شنبه 28 اسفند 1397برچسب:, توسط رامش

زمان قبل از خواب

دقایق قبل از به خواب رفتن کودک میتوانند ارزشمندترین لحظات شبانه روز باشد و این فرصت را نباید هدر داد.آخرین افکار یک کودک در لحظات قبل از خواب سرشار از هیجان و تصاویر بصری هستند و تبدیل به تارهایی میشوند که رویاها بر حول آن تنیده میشوند.

 https://mehcom.com/

حال و هوای رویا با افسردگی ارتباط دارد

من این کار را با درخواست از هر کدام از بچه ها برای ایجاد یک تصویر ذهنی واقعا شاد شروع میکنم .آنها بویژه پس از انجام بازی "بهترین لحظات" به آسانی این کار را انجام میدهند .

سپس هرکدام تصویر ذهنی خود را توصیف میکنند و من از آنها میخواهم که بر روی آن متمرکز شوند و آن را نامگذاری کنند.من دریافته ام که این کار باعث افزایش این احتمال میشود که بچه های ما رویای شیرین مرتبطی را داشته باشند.

 

هوش اجتماعی فرزندان

 

یک روز وقتی با دختر پنج ساله ام در باغچه مشغول چیدن علفهای هرز بودم،من چون هدفمدار هستم و زمان برایم مهم است وقتی دخترم در ان لحظه اواز میخواند و میرقصید ، حواس من را پرت کرد و من بر سر او داد زدم ،او از من دور شد و برگشت و گفت: بابا میخوام باهات حرف بزنم و من گفتم «باشه نیکی بگو».

 

گفت :بابا یادته وقتی من از سه سالگی تا پنج سالگی همش غر میزدم ، اما روز تولد پنج ساگیم تصمیم گرفتم دیگه غر نزنم .این سخت ترین کاری بود که تا حالا انجام دادم و اگر من توانستم از غر زدن دست بردارم پس تو هم میتوانی اینقدر بداخلاق نباشی

 

این اتفاق برای من نقطه تجلی بود ،نیکی درست به هدف زده بود.من پنجاه سال از عمرم خشک و بی روح گذشته بود و در این لحظه من متحول شدم.

 

مهمتر از همه این بود که من دریافتم بزرگ کردن نیکی اصلاح نقایص او نیست ، چون خودش هم از عهده این کار بر می امد ،بلکه هدف من در بزرگ کردن او باید پرورش این قابلیت شگفت انگیزی که او از خود نشان داده بود که در اصطلاح مرسوم به آن هوش اجتماعی میگویند و کمک به او برای استوار ساختن زندگیش بر حول آن باشد.

چنین قابلیتی اگر بطور کامل رشد پیدا کند، محافظی در برابر ضعفهای او در مقابل طوفان هایی خواهد بود که بطور اجتناب ناپذیری در زندگی خود با آنها مواجه خواهد شد.

من اکنون میدانستم که بزرگ کردن بچه ها ،بسیار بیش از رفع و اصلاح نقایص آنهاست و اینکه شناسایی و تقویت قابلیتها و فضیلتها و کمک به آنها برای یافتن جایگاهی که میتوانند خصایص مثبت خود را به کاملترین شکل ممکن در زندگی خود بکار بگیرند از مهمترین وظایف مادر فرزند پروری است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوند هاي روزانه

اسلایدر

---------------------- ----------------------